EmailTwitterFacebookLinkedIn

De sollicitatieprocedure en het Privacy Statement

De sollicitatie procedure en het Privacy Statement

Enthousiast geworden na het lezen van een vacature? Hieronder lees je meer over de sollicitatieprocedure van onze organisatie. 

We hebben de sollicitatieprocedure geautomatiseerd. Dat betekent dat de gehele procedure, inclusief alle communicatie omtrent je sollicitatie, via onze website verloopt. Als wij jouw sollicitatie hebben ontvangen, sturen we je vervolgens een e-mail waarin we je vragen een persoonlijke pagina aan te maken op het sollicitatieportaal van onze organisatie. Op deze persoonlijke pagina vind je dan alle informatie met betrekking tot jouw sollicitatie op één plek terug. Bijvoorbeeld of je brief in goede orde is ontvangen, of en wanneer we je uitnodigen voor een sollicitatiegesprek en of we nog aanvullende informatie van je nodig hebben. Dit is lekker overzichtelijk en je weet altijd waar je aan toe bent. Zodra er een bericht voor je klaarstaat ontvang je van ons een e-mail met daarin een link naar het betreffende bericht.        

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoe werkt de sollicitatieprocedure? 

Hoe werkt de sollicitatie procedure?

Heb je eerder bij ons gesolliciteerd?
Log dan eerst in met je mailadres, rechts bovenaan deze pagina.
Krijg je een melding dat je niet bekend bent? Dan is je sollicitatie te lang geleden en hebben wij, de privacywetgeving volgend, je gegevens moeten verwijderen. Volg in dit geval de stappen hieronder opnieuw. 

Solliciteer je voor de eerste keer bij onze organisatie? 
Volg dan onderstaande stappen 1 t/m 4

 

 

 

 

Stap 1: Solliciteer

Klik op de knop solliciteren bij de vacature waarop je gaat solliciteren.

Stap 2: Invullen gegevens

Vul al je gegevens in. Voeg je CV en motivatie toe als bijlage.

Stap 3: Verstuur sollicitatie

Kies 'aanmaken' en jouw sollicitatie wordt verstuurd. 

Stap 4: Maak een account aan

Je ontvangt een bevestigingsmail waarin we je vragen een persoonlijk account aan te maken. Let op; deze mail kan bij ongewenste e-mail terecht komen.

Dit doen we om veilig, overzichtelijk en gemakkelijk met elkaar te kunnen communiceren.

Vaak maken we gebruik van een sluitingsdatum. Na de sluitingsdatum ontvang je zo spoedig mogelijk bericht over jouw sollicitatie. 

Staat er geen sluitingsdatum bij de vacature? Dan ontvang je binnen drie weken van ons bericht over jouw sollicitatie. 

Het is niet mogelijk om via e-mail te solliciteren, solliciteer altijd via deze website op een vacature of stuur een open sollicitatie in. 

Privacy Statement

Stichting Mommerskwartier respecteert je privacy. We waarderen het vertrouwen dat je in ons stelt en doen er alles aan om je privacy te beschermen. Met dit privacy statement willen we je duidelijk maken waarom we bepaalde informatie verzamelen, hoe we je privacy beschermen, welke rechten je hebt en onder welke voorwaarden we informatie aan je verstrekken. We houden ons aan de regels die hiervoor gelden, denk hierbij aan:

  • De Algemene Verordening Gegevensbescherming.
  • De Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming.
  • De Privacy Verordening
  • De Telecommunicatiewet.

Waarvoor gebruiken wij jouw gegevens?
Als je bij ons solliciteert dan vragen wij om je gegevens. Wij kunnen je gegevens gebruiken om:

  • je sollicitatie te verwerken;
  • statistisch en/of marktonderzoek te doen;
  • je profiel goed te kunnen beoordelen en raadplegen daarbij soms publieke gegevens op internet;
  • te kunnen voldoen aan de wet.

Welke gegevens gebruiken we?
We kunnen de volgende gegevens van jou gebruiken:

  • Naam, adres, postcode, woonplaats, telefoon, e-mailadres;
  • Geboortedatum;

Welke contactmomenten leggen wij vast?
Wij leggen veel van onze communicatie met je vast om je goed van dienst te kunnen zijn. Denk hierbij aan:

  • E-mails die wij naar elkaar sturen.
  • Wat je op onze websites doet en bekijkt.

Hoe zorgen wij dat jouw gegevens veilig zijn bij ons?
Onze website en IT-systemen zijn goed beveiligd. En wij nemen steeds maatregelen om misbruik van je gegevens te voorkomen. Ook onze collega’s hebben duidelijke instructies gekregen hoe zij om moeten gaan met je persoonsgegevens.

Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
We bewaren je gegevens zolang dit nodig is voor jouw sollicitatieproces. Als richtlijn gebruiken we de voorgeschreven termijn van vier weken na afloop van de sollicitatieprocedure. Je krijgt van ons de keuze om je gegevens nog langer te laten bewaren, tot maximaal 1 jaar.

Wij gebruiken jouw gegevens bijvoorbeeld om andere vacatures aan je voor te stellen. Wil je dat wij niet langer je gegevens bewaren dan maken wij je gegevens anoniem. Wij verwijderen dan alle gegevens die naar jou verwijzen zodat de gegevens niet aan jou te koppelen zijn. Deze anonieme gegevens gebruiken wij voor onze statistieken.

Wat zijn jouw rechten?
Je mag jouw gegevens inzien, laten aanpassen of verwijderen. Dat mag je op ieder moment doen. Stuur ons dan je e-mail adres. Je ontvangt dan een bericht met nadere informatie. Wij zorgen ervoor dat je binnen 4 weken van ons een overzicht krijgt van jouw gegevens of een bevestiging van de verwijdering.

Je toestemming stoppen
Heb je aangegeven dat wij langer dan de gebruikelijke 4 weken je gegevens mogen bewaren? Dan mag jij je toestemming later weer stoppen. Wij gebruiken je gegevens totdat de door jou aangegeven termijn is verstreken. Als jouw gegevens geanonimiseerd zijn is het niet mogelijk om de gegevens nog in te zien. Wij kunnen jouw gegevens nadat deze geanonimiseerd zijn niet meer achterhalen.

Laat ons weten als je gebruik wilt maken van je rechten
Je stuurt ons hierover een e-mail of brief met een kopie van je legitimatie waarbij jij je pasfoto en BSN nummer zwart maakt. Of je gebruikt de kopieID app van het Ministerie van Economische Zaken.

Wij kunnen dit privacy statement veranderen
Dat mag bijvoorbeeld als er iets verandert rond bedrijfsactiviteiten. Of als er iets verandert in de wet of rechtspraak. Op onze website vindt je altijd de laatste versie. Deze laatste versie is van 30 januari 2020.

Wat doe je als je een vraag, tip of klacht hebt?
Neem contact op met de afdeling HRM via HRM@mommerskwartier.nl. Je kunt ook contact opnemen met de Functionaris Gegevensbescherming van Mommerskwartier. Stuur dan een e-mail naar privacy@mommerskwartier.nl.
Vind je dat wij niet goed omgaan met je persoonsgegevens? Dan kun je een klacht sturen naar de Autoriteit Persoonsgegevens.

 

Contact

Stichting Mommerskwartier  
 
Postbus 4265                       013-5494500
5004 JG Tilburg                    vacatures@mommerskwartier.nl


Neem met vragen over de sollicitatieprocedure of Privacy Statement contact op met de afdeling HRM:

   013-5494515                   vacatures@mommerskwartier.nl

Copyright 2019                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Stichting Mommerskwartier